Lúgos víz, méregtelenítés, méregtelenítő kúra

NANNA lúgos víz és struktúrált vízcsalád, salaktalanításhoz méregtelenítéshez és immunrendszer erősítéshez

Életmódváltás: lépésről lépésre

Ha életmódváltást fontolgatunk, érdemes kitalálni és előre megtervezni annak lépéseit. Semmiképpen sem előnyös, hogyha rögtön fejest ugrunk a változtatásokba, hiszen gyorsan elmehet tőle a kedvünk, aminek az lesz a következménye, hogy semmi sem történik.

Vegyük először is számításba, hogy melyek azok a dolgok, amelyeknek jelenlegi életünkben helye van, és melyek azok, amelyeknek nem. Például, ha eddig alig vagy egyáltalán nem sportoltunk, akkor kezdjük el apránként. Keressük meg azokat a mozgásformákat, amelyek egészségi- és fizikai állapotunknak megfelelően vállalhatóak.

Arra mindenképpen figyeljünk oda, hogy ne hirtelen akarjunk több órát mozogni egyszerre, hanem szépen fokozatosan szoktassuk hozzá testünket a sportoláshoz. Ellenkező esetben ugyanis komoly sérüléseket is okozhatunk magunknak.

A második lépcső, ami akár párhuzamosan elkezdhető, hogy figyeljünk oda az étkezésünkre. Nagyon sokan egy-két, maximum három alkalommal étkeznek, akkor sem az egészséges ételeket fogyasztják, ami alaposan megterheli a szervezetüket, és több kárt okoznak vele, mint hasznot. Igyekezzünk megváltoztatni szokásainkat, és próbáljunk meg napi 5 alkalommal étkezni. 

Kerüljük a gyorséttermeket és helyette inkább főzzünk meg magunknak. Ha eddig kevés gyümölcsöt, zöldséget, rostot fogyasztottunk, akkor kezdjük el őket minél rendszeresebben beiktatni az étrendünkbe, és ezzel szemben próbáljuk meg csökkenteni a mesterséges vagy finomított élelmiszerek mennyiségét.

Érdemes az eddig használt fehér cukrot, burgonyát elhagyni, fehér kenyeret, rizst is kiváltani, vagy egészségesebb formáját magunkhoz venni. A fehér kenyeret például cseréljük le teljes kiőrlésűre, a fehér cukrot nyírfacukorra, esetleg mézre, steviára, a sima fehér rizst pedig barna rizsre. Ugyanilyen cseréket hajtsunk végre minden más olyan étellel-itallal, amit eddig fogyasztottunk és károsak az egészségünkre. 

Az egészséges táplálkozáshoz természetesen hozzátartoznak a zsírok is, de abból is igyekezzünk a jóféle, azaz a döntően telítetlen zsírokat bevinni a szervezetünkbe. Telítetlen zsírsavak közé tartozik vannak jelen például az olíva, dió, lenmag, valamint a repceolajban is, illetve az olajos magvak, mint például a dió (+ óriási E vitamin tartalom) vagy a mogyoró. Kiválóan alkalmas sütéshez és rendkívül egészséges a kókuszzsír! 

Még egy, nagyon fontos dolog van, amit meg kell vizsgálnunk! Kap-e elegendő folyadékot a szervezet? Iszunk-e elég vizet (minden testsúly 20 kg-jára napi 1 liter lenne szükséges egy felnőtt embernek), ami elengedhetetlen feltétele szerveink normális működésének, a testfunkciók egészséges megtartásához!

A fent említett változtatásokon túlmenően persze nagyon sok mindent tehetünk még az egészséges életmódra való váltásért, de a lényeg minden esetben a fokozatosság.